لزوم برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مطلوب در دهه پایانی صفر   
کد خبر: 4168089
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی: 

لزوم برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مطلوب در دهه پایانی صفر   

محمدحسین درودی گفت: برنامه‌ریزی در ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران در دهه پایانی ماه صفر ضرورت دارد.

   زائر پیادهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل خراسان رضوی، محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، ضمن عرض تسلیت ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت ولی نعمتمان حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء  اظهار کرد: نظر به اینکه همه ساله در دهه پایانی ماه صفر استان خراسان رضوی و به‌ویژه شهرستان مشهد میزبان میلیون‌ها عاشق و دلداده به ائمه معصومین(ع) به منظور عرض تسلیت به ساحت مقدس امام مهربانی حضرت علی ابن موسی‌الرضا( ع) است، بر همین اساس انتظار می‌رود دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی امر اقدامات و تدابیر لازم را در برگزاری باشکوه مراسم عزاداری این دهه در سطح خراسان رضوی و به‌ویژه شهرستان مشهد و پیشگیری از حوادث امنیتی و انتظامی  در دستور کار قرار دهند.

دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: تدابیر لازم به منظور تقویت کشیک دادسرای مرکز استان در روزهای تعطیل این ایام با هدف تسریع در ارائه خدمات قضایی مطلوب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی انجام شده است .

این مقام قضایی ادامه داد: به منظور نظارت بر تسهیل مجوز برپایی موکب در مسیرهای منتهی به مشهدالرضا(ع) جهت ارائه خدمات به زائران پیاده و همچنین برنامه‌ریزی لازم در اسکان و استقرار هیئت‌های مذهبی سراسر کشور در مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و ... و همکاری لازم دستگاه‌های متولی امر با مسئولان این موکب‌ها و هیئت‌ها، نظارت‌های لازم بر مراکز اقامتی، رستوران‌ها و ... به منظور ارائه خدمات مطلوب، رعایت نرخنامه‌ها، رعایت نکات بهداشتی و ... موضوع توسط معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان با انجام بازدیدهای میدانی به طور مستمر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت : برنامه‌ریزی لازم در نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی حوزه حمل و نقل در دستور کار قرار دارد تا انشاءالله در مبادی ورودی و خروجی زائر و مسافر به شهر مشهد از جمله فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد و پایانه های مسافربری و راه آهن با مشکلی مواجه نباشیم، البته جهت تسریع در رسیدگی به جرایم احتمالی در این مبادی، شعب ویژه در نواحی دادسرای مرکز استان تعیین شده است .

دادستان مرکز استان بیان کرد: دستورات قضایی لازم مبنی بر عدم اعطای مرخصی به مجرمان حرفه‌ای، خطرناک و سابقه‌دار به‌ویژه سارقان تا پایان ماه صفر صادر شده است. دستورات مقتضی مبنی بر جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد به‌ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی شهر به دستگاه‌های متولی امر داده شده است و همچنین موضوع کنترل، نظارت و برخورد قاطع با اراذل و اوباش و افرادی که به هر منظور قصد برهم زدن امنیت جامعه را داشته باشند، در دستور کار نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha